30. 7. Bořivoj

Zítra: Ignác

fultext

Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí a středa 7:30 - 13:00, 14:00 - 17:00
  2. Telefonické podání571 637 020
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ou@obecbranky.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Branky, Branky 6, 756 45 Branky.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

pondělí a středa 7:30 - 13:00, 14:00 - 17:00

Telefonické podání: 571 637 020
Poštou na adresu Obecní úřad Branky, Branky 6, 756 45 Branky.
Elektronicky na e-mail: ou@obecbranky.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 8quasrg
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Branky, Branky 6, 756 45 Branky.
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

100,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,00 Kč

paušál provozních nákladů (materiál, energie)

15,00 Kč

ostatní náklady

dle skutečně vynaložených nákladů

Formuláře

Formuláře obecního úřadu

Czech Point

Pracoviště Czech Point poskytuje občanům ověřené výpisy z centrálních státních evidencí a rejstříků

POSTUP VYDÁNÍ OVĚŘENÉHO VÝPISU

Před tím než půjdete na CZECH POINT, musíte znát základní údaje o subjektu, ke kterému chcete získat ověřený výstup. Tato služba není určená k nahlížení do registrů, ale pouze k vystavení ověřeného výstupu z příslušného registru. Tento ověřený výstup se stává veřejnou listinou.

Výpisy z Czech point

  • Výpis rejstříku trestů
  • Výpis obchodního rejstříku
  • Výpis živnostenského rejstříku
  • Výpis z katastru nemovitostí
  • Výpis registru řidičů
  • Výpis seznamu kvalifikovaných dodavatelů
  • Výpis insolvenčního rejstříku

Občané si mohou požádat o tuto službu na Obecním úřadě v úřední hodiny

pondělí a středa 7:00 - 17:00
úterý a čtvrtek 7:00 - 15:00
pátek 7:00 - 13:30

Výpis z rejstříku trestů

žadatel se musí dostavit osobně
předloží platný průkaz totožnosti (OP, pas)
výpis se vydává na počkání

  • platí se správní poplatek 100,- Kč v hotovosti.

Výpisy z katastru nemovitostí

žadatel musí znát základní údaje potřebné k vyhledání výpisu
(parc. číslo, číslo listu vlastnického, číslo budovy, jméno apod.)
výpisy se vydávají na počkání

  • platí se správní poplatek 100,- Kč za první a 50,- Kč za každou další i započatou stránku výpisu, platba v hotovosti.

Výpisy z obchodního a živnostenského rejstříku

žadatel musí znát základní údaje potřebné k vyhledání výpisu (IČ, název firmy aj.)
výpisy se vydávají na počkání

  • platí se správní poplatek 100,- Kč za první a 50,- Kč za každou další i započatou stránku výpisu, platba v hotovosti.

Výpis z centrálního registru řidičů

žadatel předloží občanský průkaz, popř. i řidičský průkaz
výpisy se vydávají na počkání

  • platí se správní poplatek 100,- Kč v hotovosti.

Další informace : www.czechpoint.cz